Då har det hänt. Jag satt hemma och jobbade i söndags och plötsligt så brakar det till i datorn utav bara helvete. 5 virus, 7 trojaner, några worms, ett par spyware och lite annat som jag inte förstår vad det är men som virusprogrammet skriker "High Level Danger!" om.
Så nu blir det inga bilder på ett tag, för jag kan inte koppla in något i datorn. Den verkar fungera hyfsat, så länge virusprogrammet får ligga och tugga. Men jag vågar inte koppla in kameran, extern hårddisk eller något - och inte heller vågar jag logga in på banken för att betala räkningar eller göra något som kräver avancerade lösenord. Då blir jag väl av med hela mitt liv...
Så nu sitter jag på jobbet och skriver det här, men med tanke på att klockan är över 21 så vill jag hem. Det här är helt enkelt mitt sätt att berätta att jag inte kommer att skriva lika mycket på ett tag (inte för att jag skrev särskilt ofta innan...)
Så om någon känner en trevlig IT-guru som bor i Bcn och som känner för att jobba lite gratis... hör av er!
tisdag 3 augusti 2010
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)