onsdag 30 juni 2010

Dessa svettiga dagar

Efter förra veckans PMS så är jag nu mig själv igen. Jag har underbart roliga nyheter att berätta, men det får vänta ett litet tag. Är fortfarande en hemlis =)

Fredric och Göran var här i helgen och hängde. Vi tog bilen och åkte upp kusten till en sandstrand med turkost vatten på lördagen. Sen på söndagen hängde vi på stranden här i stan för att sen gå på gay-parad. Färger, färger, färger - det är så vackert med regnbågsfester. Lägg sedan till en ljuvlig sommareftermiddag, fontäner, belysning, DJ på scenen och många tusen söta pojkar - mycket vackrare blir det inte!

I övrigt är det nu så varmt och fuktigt att man knappt kan röra sig. På dagen på jobbet är det lugnt men på kvällen när man ska sova och man är helt klibbig - det är mindre kul. Och värre ska det bli, det här är tydligen bara början. Fast jag ska inte klaga - jag bor ju faktiskt vid medelhavet!!!

Inte så illa pinkat.

tisdag 22 juni 2010

Dessa dåliga dagar

Fy vilken dålig dag. Har känt mig tjock, ful, tråkig och ensam. Jobbade ihjäl mig för en presentation hela dagen, med hjärtat i halsgropen och paniken flåsande i nacken. Hann på minuten bli färdig, bara för att inse på mötet att jag missuppfattat uppgiften så jag fick dålig review på min presentation.

Nä nu går jag och lägger mig, så att det kan bli imorgon. Jäkla tur att det bara kan bli bättre.

måndag 21 juni 2010

Warp

Ännu en vecka, ännu en helg. Vad tiden går fort, det börjar bli riktigt obehagligt. Var i hela friden tar tiden vägen? Har aldrig i hela mitt liv varit med om en sån warp speed. Ser att det ligger en strumpa på golvet, tänker att jag ska ta upp den, ska bara göra något annat först - och så plötsligt har det gått 3 dar innan jag väl plockar upp den där strumpan!! Jag menar, HALLÅ?!

Helgen var hur som helst lagom trevlig. Några öl med jobbet på fredagen, tittade på bröllopet på lördagen, var ute med ett par vänner och tog ett par drinkar på lördagkvällen och fikade sen med Annika mest hela söndagen. Så där mysig och lugn helg.

Lite tråkigt dock att vår TV har gått sönder. Eller digitalboxen, vad vet jag. Maria och jag har försökt on/off-knappen, vi har tryckt till kablarna och vi har försökt byta kanal. Nu kan inte vi mer om digitalboxar och vet inte vad vi ska göra. Hela fotbolls-VM går oss förbi, medan vi försöker urskilja ur snöstormarnas myrstack (jodå, nån procent bild finns kvar) vem som gör mål. Alla andra "manliga" sysslor i lägenheten som att borra och installera, har Marias pojkvän gjort åt oss. Men nu har de tagit en "paus med obestämd utgång", så jag kan nog inte be honom komma över och hjälpa oss med TV:n. Känns liksom inte rikigt rätt, om ni förstår vad jag menar.

Någon manlig/teknisk person som känner för att hälsa på? Billigt boende erbjudes, endast ett par enkla tjänster efterfrågas...

torsdag 17 juni 2010

Bröstchock

Så nu har jag gjort det. Gjort bort mig ordentligt på jobbet. Kom in lite sent en dag, klockan var närmre 10. Ser att hela mitt team sitter i konferensrummet, uppenbarligen i ett möte som jag har missat. Sliter av mig handväskan och går in, ber om ursäkt och försöker smyga mig fram till en stol. Jag blir inte förvånad när alla tittar på mig och ler stort, jag har ju kommit försent. När jag så slår mig ner i en stol runt bordet så sträcker sig Claudia, en spansk kollega, fram och viskar "låt mig hjälpa dig Elle".

Det visar sig att när jag har slitit av handväskan så har jag också slitit upp en knapp i blusen. Blusen var redan lite för tajt som det var, jag har egentligen aldrig den på mig utan ett linne under eftersom den stramar över knapparna, men det var så varmt och fuktigt så jag hade skitit i det den dagen. Så den övre knappen var knäppt och den under bysten var knäppt - men den rakt över bysten var öppen och skjorttyget stretar ordentligt åt sidorna. Så jag har ett hål öppet i skjortan, med en decimeter i diameter, som visar BHn och hela klyftan från topp till botten...

Tur i oturen var att det bara var två män på mötet och den ena var helt upptagen i sin Power Point presentation. Den andra var nyanställd och rörde inte en muskel - så antingen såg han inte eller så var han gentleman nog att inte säga något. Men de 15 kvinnorna i salen skrattade gott hela dagen och en bra bit in på kvällen när vi gick ut för drinkar på stranden.

Ja ja... jag får väl bjuda på det.

Livet i ett nötskal

Åh vad lång tid det har gått sen senast. Vad har hänt sedan sist? Tja, Maj har varit en lika bra månad som april. Jag vann en veckas vistelse i ett hus uppe i bergen vid kusten. Vi åkte upp 4 pers från Bcn, Erik och Israel kom ner från Sverige, Ruben kom från Oslo med sin flickvän och vi hade en helt underbar vecka med bara poolhäng, grillning och fester. Helt underbart, det finns inga ord!

Sen åkte jag till Sverige i slutet av maj för Fridas bröllop. Hur stort som helst, det var mitt första bröllop (förutom Rays i Mexico men det räknas inte) och jag kunde faktiskt inte låta bli att fälla en tår när de stod där vid altaret och lovade varandra evig kärlek. Jag som inte ens är något fan av bröllop, var lyckligare för deras skull än vad jag varit för någon på mycket mycket länge. Frida såg fantastisk ut och Will strålade hela han.

Sen har det mest varit jobb och drinkkvällar på stranden och utflykter på helgerna. Blandat med några magsjukerundor, tom plånbok, spansk ineffektivitet och tjatiga chefer. Som livet ska vara, eller hur?!