Hade de lovat att de skulle måla och städa lägenheten innan jag flyttade in?
- JA!
HADE de målat och städat innan jag flyttade in?
- nej…
Lägenheten är helt underbar men det är ett flyttkaos av bibliska mått just nu, städerska är inhyrd, IKEA till helgen, hittar inget i lådorna, lägenheten var möblerad innan mina möbler kom så jag har en hela havet stormar –situation på gång och jag har gått och blivit dunderförkyld.
But I love it!!
Lägenheten ligger här.
(Är utan Internet för tillfället så bloggen blir lite lidande tyvärr. Men min telefon fungerar om någon känner för att ringa/messa =)
torsdag 12 november 2009
söndag 8 november 2009
Händelserik vecka
Den här veckan har varit fantastisk. Så mycket har hänt, allt bara för nöjes skull. Låt mig få berätta:
Måndag
Jobb=Kul
På kvällen tog jag en öl och lite tapas med Ann-Sofie den danska tjejen som skulle bli min room mate. Tyvärr så blev det inte så, men det är en historia för ett annat inlägg.
Tisdag
Jobb=Kul
Som jag redan har berättat var födelsedagen mycket lyckad. Man borde fylla år oftare!
Onsdag
Jobb=kul, lite trött
Direkt efter jobbet åkte jag med de nya graduates till restaurang och bio. (De började en vecka efter mig så jag är senioren i sammanhanget). Vi såg Michael Jacksons ”This Is It” – högst rekommenderbar!
Torsdag
Jobb=kul, ganska trött
Vi gick ut med min avdelning, Retention Team, på italiensk restaurang. Vi åt gott, pizza och pasta, pratade mycket och högt, drack flera flaskor rödvin, Frangelico, Limoncello, Tiramisu... Och återigen överraskade de mig! Helt plötsligt kom kyparna in med Tiramisu med levande ljus i – medan alla sjöng Happy Birthday. Underbara människor...
Fredag
Jobb=kul, vansinnigt trött, kunde inte hålla ögonen öppna
Efter jobbet hann jag precis med en power nap på 5 min innan det var dags att gå på fest. 4 av de nya graduates har skaffat sig en lägenhet ihop och de hade inflyttningsfest. Massa folk från jobbet, ypperligt tillfälle att lära känna folk. Trött och bakis som jag var fick jag kämpa för att hålla partyhumöret på topp, men jag följde pliktskyldigast med ut på nattklubb efter. Det var en kul kväll, trötthet till trots.
Lördag
Hemma=zzzz...
Söndag
Hemma=mailar, skriver, googlar bredbandavtal i spanien, läser bloggar, städar, tvättar... Nervös inför morgondagen när jag ska knalla genom halva stan med 50 000 kr på fickan, skriva kontrakt, inventariekontrollera, ta emot flyttfirman, mm.
Som sagt – en bra vecka!
Måndag
Jobb=Kul
På kvällen tog jag en öl och lite tapas med Ann-Sofie den danska tjejen som skulle bli min room mate. Tyvärr så blev det inte så, men det är en historia för ett annat inlägg.
Tisdag
Jobb=Kul
Som jag redan har berättat var födelsedagen mycket lyckad. Man borde fylla år oftare!
Onsdag
Jobb=kul, lite trött
Direkt efter jobbet åkte jag med de nya graduates till restaurang och bio. (De började en vecka efter mig så jag är senioren i sammanhanget). Vi såg Michael Jacksons ”This Is It” – högst rekommenderbar!
Torsdag
Jobb=kul, ganska trött
Vi gick ut med min avdelning, Retention Team, på italiensk restaurang. Vi åt gott, pizza och pasta, pratade mycket och högt, drack flera flaskor rödvin, Frangelico, Limoncello, Tiramisu... Och återigen överraskade de mig! Helt plötsligt kom kyparna in med Tiramisu med levande ljus i – medan alla sjöng Happy Birthday. Underbara människor...
Fredag
Jobb=kul, vansinnigt trött, kunde inte hålla ögonen öppna
Efter jobbet hann jag precis med en power nap på 5 min innan det var dags att gå på fest. 4 av de nya graduates har skaffat sig en lägenhet ihop och de hade inflyttningsfest. Massa folk från jobbet, ypperligt tillfälle att lära känna folk. Trött och bakis som jag var fick jag kämpa för att hålla partyhumöret på topp, men jag följde pliktskyldigast med ut på nattklubb efter. Det var en kul kväll, trötthet till trots.
Lördag
Hemma=zzzz...
Söndag
Hemma=mailar, skriver, googlar bredbandavtal i spanien, läser bloggar, städar, tvättar... Nervös inför morgondagen när jag ska knalla genom halva stan med 50 000 kr på fickan, skriva kontrakt, inventariekontrollera, ta emot flyttfirman, mm.
Som sagt – en bra vecka!
tisdag 3 november 2009
Jag fyller år!
Hipp hurra för mig! Idag uppnår jag den hedervärda åldern av 29 år. Inte lika hedervärd som den stora tre-nollan - jag erkänner - men ändå inte att förakta. Jag räknade ut att det är nästan exakt på dagen 10 år mellan min flytt till Malaga och min flytt till Barcelona. Var i HELA FRIDEN har de tagit vägen???
Okej, jag har flyttat hemifrån, bott utomlands, skaffat mig en utbildning och yrkeserfarenhet. Så jag har ju gjort saker, uppnått mål, växt som människa. Men det har gått SÅÅ fort! En blinkning och så var 10 år över. Fast å andra sidan - vilket sjuhelvetes decennium!!
Födelsedagen har varit superbra, så bra som en arbetstisdag kan bli. De överraskade mig på jobbet med tårta och sång, vilket var helt fantastiskt smickrande med tanke på att de faktiskt inte känner mig och bara hade fått nys om min födelsedag av en slump.
Sen lagade vi en mycket god middag hemma, drack rödvin och myste. Och så hade gulle-Annika och söte-Ulrika köpt presenter! Helt lagom och trivsam 29-årsdag!
Okej, jag har flyttat hemifrån, bott utomlands, skaffat mig en utbildning och yrkeserfarenhet. Så jag har ju gjort saker, uppnått mål, växt som människa. Men det har gått SÅÅ fort! En blinkning och så var 10 år över. Fast å andra sidan - vilket sjuhelvetes decennium!!
Födelsedagen har varit superbra, så bra som en arbetstisdag kan bli. De överraskade mig på jobbet med tårta och sång, vilket var helt fantastiskt smickrande med tanke på att de faktiskt inte känner mig och bara hade fått nys om min födelsedag av en slump.
Sen lagade vi en mycket god middag hemma, drack rödvin och myste. Och så hade gulle-Annika och söte-Ulrika köpt presenter! Helt lagom och trivsam 29-årsdag!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)





