Den här veckan har varit fantastisk. Så mycket har hänt, allt bara för nöjes skull. Låt mig få berätta:
Måndag
Jobb=Kul
På kvällen tog jag en öl och lite tapas med Ann-Sofie den danska tjejen som skulle bli min room mate. Tyvärr så blev det inte så, men det är en historia för ett annat inlägg.
Tisdag
Jobb=Kul
Som jag redan har berättat var födelsedagen mycket lyckad. Man borde fylla år oftare!
Onsdag
Jobb=kul, lite trött
Direkt efter jobbet åkte jag med de nya graduates till restaurang och bio. (De började en vecka efter mig så jag är senioren i sammanhanget). Vi såg Michael Jacksons ”This Is It” – högst rekommenderbar!
Torsdag
Jobb=kul, ganska trött
Vi gick ut med min avdelning, Retention Team, på italiensk restaurang. Vi åt gott, pizza och pasta, pratade mycket och högt, drack flera flaskor rödvin, Frangelico, Limoncello, Tiramisu... Och återigen överraskade de mig! Helt plötsligt kom kyparna in med Tiramisu med levande ljus i – medan alla sjöng Happy Birthday. Underbara människor...
Fredag
Jobb=kul, vansinnigt trött, kunde inte hålla ögonen öppna
Efter jobbet hann jag precis med en power nap på 5 min innan det var dags att gå på fest. 4 av de nya graduates har skaffat sig en lägenhet ihop och de hade inflyttningsfest. Massa folk från jobbet, ypperligt tillfälle att lära känna folk. Trött och bakis som jag var fick jag kämpa för att hålla partyhumöret på topp, men jag följde pliktskyldigast med ut på nattklubb efter. Det var en kul kväll, trötthet till trots.
Lördag
Hemma=zzzz...
Söndag
Hemma=mailar, skriver, googlar bredbandavtal i spanien, läser bloggar, städar, tvättar... Nervös inför morgondagen när jag ska knalla genom halva stan med 50 000 kr på fickan, skriva kontrakt, inventariekontrollera, ta emot flyttfirman, mm.
Som sagt – en bra vecka!
söndag 8 november 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar