söndag 2 maj 2010

April i bilder del 1

Eftersom April månad har varit en av de bästa i mitt liv, så tänkte jag visa er med några väl utvalda bilder. En bild säger ju mer än tusen ord, eller?!



Månaden började med att jag gick förbi fruktaffären på morgonen på vägen till jobbet för att köpa en banan. Mina ögon föll på denna box med jordgubbar och jag tappade alla koncept. Det var som att änglakörarna bröt fram... Behöver jag säga att jag glömde köpa min banan, utan kom till jobbet med dessa jordgubbar för 45 kr. Jag var så imponerad så jag var tvungen att stanna på gatan och fota jordgubbarna på en solig bänk. Folk som gick förbi tyckte nog jag var lite konstig.


Under påskhelgen kom hela tjejligan till Barcelona för att fira Fridas möhippa. Cissi och Hanna från Götebog, Frida, Nat, Anita och Nina från England och jag och Annika härifrån, det var som gjort för en sagolik helg. Möhippan började med en varieté av jordgubbsdrinkar (som inte hade något att göra med mina inköpta jordgubbar).


På lördagen åkte vi ut på landet till en vingård och gick på cavaprovning. Det var helt underbart! Intressant rundtur, goda snacks, fantastisk cava och strålande sol!


Lördagskvällen avrundades naturligtvis med dans till soluppgången. Madonna, Cher och alla möjliga gamla klassiker, 8 tjejer uppflugna på ett podium till kl 6 på morgonen - kan det bli bättre?!


På söndagen hade vi lekar hemma i sann bröllopsanda. Vi gjorde brudklänningar av toapapper, Frida fick göra ett quiz om Will och Nat hade fixat det bästa utav allt; Frida-masker till allihop. Jag skrattade så jag nästan grät!


Helgen efter möhippan gick i spanskare tecken, med El Clásico (dvs derby mellan Barca och Real Madrid). Ett absolut måste när man bor i Barcelona, gillar man inte fotboll innan så lär man sig när man bor här. Det är ungefär som melodifestivalen hemma i Sverige, hänger man inte med så på vad som händer så känner man sig utanför på fikarasterna.


Alla som känner mig vet hur mycket jag älskar spel och lekar. Så det tog inte lång tid innan jag lyckades övertyga några vänner att leka leken med lapparna mellan kroppsdelar. Först trodde de att jag hade blivit tokig, men kvällen slutade såklart med att alla skrattade så de fick kramp i magen. Nu har "den svenska akrobatleken" blivit ett uttryck på Vistaprint - som jag visste att det skulle göra!


Ingen kan ju beskylla oss för att vara oflexibla!


På torsdagen hade vi team event med jobbet, som jag hade anordnat (alltid lekledare). Cocktail class följdes av en trevlig middag. Nackdelen var att alla blev kanonfulla eftersom det ingick 60 drinkar i priset (till 20 pers) plus vin och cava, fördelen var att alla hade hur roligt som helst och ingen ville gå hem. Och min egen stora bonus var att mamma var där! Hon dök upp mitt i eventet efter att ha lyckats ta sista flyget från Köpenhamn innan de stängde luftrummet pga askmolnet.


Lagen skulle välja en representant som skulle möta varandra i en sista finaltävling; vem kunde göra den bästa Caipirinhan. Sarah och Laura var tvungna att bryta arm för att se vem som skulle få tävla.


Märk väl att jag ser kärleksfullt in i kameran medan mamma ser kärleksfullt ner i cavaglaset...


På lördagen åkte mamma och jag till Montserrat för att vara lite kulturella och se en populär staty av jungfrun Maria. Klostret var lite meninglöst och statyn var lite läskig eftersom allihop i den 100 personer långa kön kysste statyn. Mamma och jag nöjde oss med att titta, med svininfluensa och andra sjukdomar i åtanke. Men det var härligt att komma ur stan!


Efter klostret hittade vi en liten by på landet där de hade mycket speciell inhemsk mat. Salladen bestod av anka, champinjoner, sallad, jordgubbar, kex, parmesan, färskost och glass! Skummaste jag någonsin varit med om, men en rolig upplevelse.


Grillspettet var knappt mycket bättre, även om det var gott. Tre olika köttsorter hängandes på ett något perveterat sätt, men roligt hade vi!

Inga kommentarer: