Eftersom den enda planen vi hade för veckan var att gå på museum så fick vi ju pallra oss iväg till ett museum. När vi kom fram till Picassomuseet så var vi lite törstiga så vi smet in på en bar för att ta en snabb öl först. 4 timmar senare snubblade vi ut och gick för att möta några kollegor till mig. Vi kom aldrig till något museum den helgen...
Mamma sitter uppflugen i fönstret på polisstationen medan jag är inne och lämnar min anmälan för den ficktjuvade Ipoden.
Den perfekta veckan med mamma avslutades med ett 5 timmar långt tjejsnack i sofforna på Carpe Diem. Efter varsin Irish Coffee och en flaska kallt vitt vin stekandes i solskenet var vi så glada att vi aldrig ville gå hem.
Vädret var så sagolikt på lördagen så Ingrid, Laura och jag tog bilen och körde söderut längs med kusten tils vi hittade en sagolik liten strand med turkost vatten och en mysig liten strandrestaurang. Vilket underbart sätt att tillbringa en lördag!
Vi tog av oss skorna, rullade upp byxorna och tog en promenad i vattenbrynet. Helt sagolikt!
På lördagskvällen var det Feria de Abril, en vecka av festival som egentligen bara ska finnas i Sevilla. Alla städer har sin egen vecka, men Sevillas festival är så bra så den har spridit sig över hela landet så nu firar alla Sevillas festival. Med sevillansk mat och dryck - samt självklart dansen La Sevillana.Publiken bestod av alla generationer och stämningen var på topp. Vilken skillnad det är på svenskar och spanjorer! Spanska farbröder dansade mellan borden med servitriserna, kvinnorna var klädda i underbara färgstarka klänningar och med blommor i håret, barnen dansade på borden...
Peter, Donatella och Jordi var lika glada som alltid.
Ingrid, Laura och Sarah sitter och myser, dricker nån konstig typisk sevillansk drink som var sagolikt god och bara njuter av kulturskillnaden.
Vad gör man en tråkig söndagskväl? Jo man går och lyssnar på indiebandet She & Him där Zooey Dechanel gör sin Europadebut. Tyvärr var bandet skitdåligt live, Zooey verkade bajsnödigt stressad och påbörjade varje ny låt innan publiken ens hade hunnit klappa för den fåregående. Men låtarna var bra och stämningen på topp!
Sam från USA, Sarah från Frankrike och lilla jag gick på denna söndagskonsert. Och ja, jag är kort..
Torsdagskvällen spenderades på takterassbaren på Hotell W, 26e våningen i ett hotell längst ut på piren. Panoramafönster och liggstolar och fantastiskt goda men ack så dyra drinkar - inte alls dum kväll. Vi var kanske 10 pers från Vistaprint och så dök Daniel Fogmark & Co upp från Göteborg. De var här på långhelg och verkade inte alls ha någonting emot att drinka några drinkar på hög höjd.
Helt underbar italiensk lördagsmiddag på La Tagliatella med grabbarna grus och Ingrid. Vilken kvalitet! Vilka enorma portioner! Vilket rödvin! Rekommenderar alla att gå dit!
Efter att svenskarna hade gått till sitt hotell så mötte jag upp med några vänner härifrån. Om man inte hittar någon öppen bar så köper man helt enkelt några öl av pakistanerna och dricker på gatan medan man snackar lite. Myten säger att ölen de säljer på gatan förvaras i avloppsbrunnarna under kvällen för att hålla sig kall - men ingen av pakistanerna vi frågade ville erkänna detta. Så vi valde att tänka på något annat - och dricka ändå!Så nu sitter jag här på söndagkvällen. Jag har varit duktig och jobbat hela dagen, det blir så tyvärr ibland när man ska på semester, allting måste göras i ordning innan man åker. Jag har lagat storkok av kycklingpasta (smakar lite skumt men inte äckligt) och njuter av ett glas rödvin (eller tre). I fredags tog jag ett par öl med jobbet, sen var jag så trött så jag var i säng innan midnatt. Sov 11 timmar som en utklubbad säl och tillbringade hela lördagen med att slappa. Läsa en god bok, laga en god brunch och bara gå ner i varv. Kvällen och natten var sagolika med italiensk middag och drinkar med nya vänner. Och så idag har jag varit duktig, inte bara med jobb utan också med bloggen. Vilken HÄRLIG känsla!
Nästa vecka åker jag på semester, mer om det i inlägg som följer. Men vilken månad det har varit, va?!
Nästa vecka åker jag på semester, mer om det i inlägg som följer. Men vilken månad det har varit, va?!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar