Det har varit en ganska lugn helg. Med tanke på att jag jobbar jämt så slits jag lite mellan längtan efter att tillbringa hela helgen i soffan och panik över att jag inte är ute och gör mer saker. Men den här helgen blev lite av varje.
På fredagar har jobbet vad de kallar The View vilket innebär någon slags inhouse after work. Det serverar lite enklare snacks och öl,vin och cava. De sätter upp allt i en konferensrum och kopplar in Spotify på storskärmen. I vanliga fall är där ganska mycket folk i kanske en timme, sen droppar folk av för att göra egna saker. Ibland stannar några kvar lite längre och blir lite lulliga. I fredags var jag där i 5 timmar! Vi kom liksom aldrig iväg. Och med tanke på att vi hade varit ute på torsdagen efter ishallen så var det otroligt. En kort sväng på stan blev det, men sen gav jag mig. Då var jag trött!
På lördagen strålade solen och det var underbart vårväder! Jag gick på stan och shoppade, mötte upp Mike från Handels som var i Bcn för jobb och tog en eftermiddagsöl och sen gick jag ut på middag med Joch och två av hans vänner. Det var en lite knepig restaurang, jag tror den var etiopisk. Man satt nästan på golvet och åt med händerna. All mat serverades i små högar på ett stort fat och sen fick alla äta bäst man kunde utan bestick. Jag blev så ställd så jag glömde att ta foto. Sen gick vi och lyssnade på ett livespelning i en liten bar och drack några öl. Totalt blev det en lugn kväll, kanske till kl 2.
Söndagen tillbringar jag i soffan trots att solen skiner. Jag mår inte så bra, känner mig trött och frusen och hängig. Tror inte att det har att göra med festande, känns mer som förkylning. Men man vet ju aldrig. Jag kanske inte klarar att gå ut 3 dar i rad längre, trots att det var lugna utgångar. Man är ju inte 20 längre.. =)
söndag 7 februari 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar