tisdag 9 februari 2010

Lite sjuk

Jag har gått och blivit lite sjuk... Gick hem tidigt (17:30) från jobbet igår och var hur hängig som helst. Frös och frossade i natt så jag sjukanmälde mig idag. Har sovit praktiskt taget hela dagen och nu mår jag faktiskt bättre. Ingen feber och nästan ingen huvudvärk kvar. Går nog till jobbet imorgon.

Usch jag hatar den där känslan av dåligt samvete man får när man är sjukanmäld trots att man inte är döende. Jag vet ju egentligen att man inte ska jobba när man är krasslig, för då kan man bli riktigt sjuk och borta mycket längre. Eller att man inte ska riskera att smitta sina kollegor, även om man själv anser sig vara kapabel att jobba. Båda scenarier kostar företaget mycket mer än om jag är hemma ett par dar.

Men ändå är man så där dumlojal och känner sig som en skolkare så fort man är hemma med något mindre än lunginflammation. Fast å andra sidan så kan jag ju gå till läkaren och be om antibiotika. Är man sjuk nog att äta penicillin så är man sjuk nog att vara hemma. Synd bara att i det här landet får man penicillin bara man nyser. De tittar inte ens en i halsen ibland innan de säger "halsfluss!" och skriver ut medicin. Tro fan de har problem med at folk har blivit motståndskraftiga mot antibiotika.

Men nej, jag går nog inte läkaren. Jag går nog till jobbet i alla fall.

2 kommentarer:

Lorraine sa...

Åh vad jag känner igen mig i det här!!!

Varför ska man känna sig "guilty" för att man är sjuk... dum dum dum!

Elle sa...

Jag vet!!!!!

dum, dum, dum...