torsdag 17 juni 2010

Bröstchock

Så nu har jag gjort det. Gjort bort mig ordentligt på jobbet. Kom in lite sent en dag, klockan var närmre 10. Ser att hela mitt team sitter i konferensrummet, uppenbarligen i ett möte som jag har missat. Sliter av mig handväskan och går in, ber om ursäkt och försöker smyga mig fram till en stol. Jag blir inte förvånad när alla tittar på mig och ler stort, jag har ju kommit försent. När jag så slår mig ner i en stol runt bordet så sträcker sig Claudia, en spansk kollega, fram och viskar "låt mig hjälpa dig Elle".

Det visar sig att när jag har slitit av handväskan så har jag också slitit upp en knapp i blusen. Blusen var redan lite för tajt som det var, jag har egentligen aldrig den på mig utan ett linne under eftersom den stramar över knapparna, men det var så varmt och fuktigt så jag hade skitit i det den dagen. Så den övre knappen var knäppt och den under bysten var knäppt - men den rakt över bysten var öppen och skjorttyget stretar ordentligt åt sidorna. Så jag har ett hål öppet i skjortan, med en decimeter i diameter, som visar BHn och hela klyftan från topp till botten...

Tur i oturen var att det bara var två män på mötet och den ena var helt upptagen i sin Power Point presentation. Den andra var nyanställd och rörde inte en muskel - så antingen såg han inte eller så var han gentleman nog att inte säga något. Men de 15 kvinnorna i salen skrattade gott hela dagen och en bra bit in på kvällen när vi gick ut för drinkar på stranden.

Ja ja... jag får väl bjuda på det.

2 kommentarer:

Cissi sa...

Hahahaha! Det är så typiskt Elle att du råkar ut för sånt där. Gjorde du inte nåt liknande på Baldursson? Smätte iväg din skjortknapp eller dyl? =)

Elle sa...

Fan jo just det. Sträckte på mig medan jag pratade med VD:n och då sprängde skjortknappen iväg rätt på honom... Det var ju satan vad mina tuttar vill titta ut...