Ännu en vecka, ännu en helg. Vad tiden går fort, det börjar bli riktigt obehagligt. Var i hela friden tar tiden vägen? Har aldrig i hela mitt liv varit med om en sån warp speed. Ser att det ligger en strumpa på golvet, tänker att jag ska ta upp den, ska bara göra något annat först - och så plötsligt har det gått 3 dar innan jag väl plockar upp den där strumpan!! Jag menar, HALLÅ?!
Helgen var hur som helst lagom trevlig. Några öl med jobbet på fredagen, tittade på bröllopet på lördagen, var ute med ett par vänner och tog ett par drinkar på lördagkvällen och fikade sen med Annika mest hela söndagen. Så där mysig och lugn helg.
Lite tråkigt dock att vår TV har gått sönder. Eller digitalboxen, vad vet jag. Maria och jag har försökt on/off-knappen, vi har tryckt till kablarna och vi har försökt byta kanal. Nu kan inte vi mer om digitalboxar och vet inte vad vi ska göra. Hela fotbolls-VM går oss förbi, medan vi försöker urskilja ur snöstormarnas myrstack (jodå, nån procent bild finns kvar) vem som gör mål. Alla andra "manliga" sysslor i lägenheten som att borra och installera, har Marias pojkvän gjort åt oss. Men nu har de tagit en "paus med obestämd utgång", så jag kan nog inte be honom komma över och hjälpa oss med TV:n. Känns liksom inte rikigt rätt, om ni förstår vad jag menar.
Någon manlig/teknisk person som känner för att hälsa på? Billigt boende erbjudes, endast ett par enkla tjänster efterfrågas...
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar