På jobbet har de något som de kallar Summer Hours på fredagar under juli och augusti. Det innebär att om man kommer in kl 8 till kontoret och äter lunch vid skrivbordet medan man jobbar så får man gå kl 3. Visserligen är det ett skämt om man hade följt svenska regler, om jag kommer in tidigare och jobbar in lunchen så ska jag automatiskt få de timmarna tillgodoräknade. Men i ett amerikanskt företag så räknas det som en fantastisk förmån.
Hur som helst så kan vi gå tidigare på fredagar. Och varje fredag så går vi ner till stranden och spelar beach volley, solar och badar, sitter på chiringuitos och dricker vattnig öl, eller något liknande.
På lördagen samlades vi några stycken hemma hos en kollega som har en pool i trädgården. Mellan pooldoppen hängde vi på hans balkong och drack öl och sangria. Inte så dumt sätt att tillbringa en lördagseftermiddag!


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar