söndag 18 juli 2010

Chilla och bada!

Ytterligare en helg har kommit och gått. Ytterligare en helg med sol, bad och vänner. Jag kan vänja mig vid det här!

På jobbet har de något som de kallar Summer Hours på fredagar under juli och augusti. Det innebär att om man kommer in kl 8 till kontoret och äter lunch vid skrivbordet medan man jobbar så får man gå kl 3. Visserligen är det ett skämt om man hade följt svenska regler, om jag kommer in tidigare och jobbar in lunchen så ska jag automatiskt få de timmarna tillgodoräknade. Men i ett amerikanskt företag så räknas det som en fantastisk förmån.

Hur som helst så kan vi gå tidigare på fredagar. Och varje fredag så går vi ner till stranden och spelar beach volley, solar och badar, sitter på chiringuitos och dricker vattnig öl, eller något liknande.

Några av kollegorna på chiringuiton


Elise och jag sitter och funderar på om vi ska spela beach volley eller om vi ska ta en öl till


På lördagen samlades vi några stycken hemma hos en kollega som har en pool i trädgården. Mellan pooldoppen hängde vi på hans balkong och drack öl och sangria. Inte så dumt sätt att tillbringa en lördagseftermiddag!


Vår underbara värd Hernando som har råd med en sådan fabulous lägenhet!

Inga kommentarer: