fredag 16 juli 2010

VM-final

Ingen kunde ana att Spanien skulle komma till final. Inte spanjorerna, inte journalisterna, inte jag. Alla sa att de skulle antagligen förlora mot Tyskland men att de skulle vara stolta över att ha kommit så långt. Sen när de vann mot Tyskland, så jublade alla över det mest magiska lag i världen, men ingen hade några höga förhoppningar inför finalen. Så när de vann VM-finalen, så grät folk öppet på gatorna. Alla tutade, dansade, skrek och grät. Från balkonger, takterasser, barer och torg - det var verkligen en magisk kväll.


Vi hade samlats ett gäng hemma hos min kollega Bernardo och hans fru Quinn. De drog ut deras stora TV på deras takterass och satte upp stolar. Det var en sådan där fantastisk kväll som man kommer att komma ihåg för alltid. När Iniesta gjorde mål hörde jag hur folk skrek över hela stan medan fyrverkerierna sprakade.

Ser ni röda tröjor på fler takterasser?

Efter matchen var vi ju bara tvungna att gå ner till centrum för att fira, trots att det var söndag och vi skulle jobba dagen efter. Och som ni kan se, så var det en magisk kväll...

Inga kommentarer: