onsdag 14 juli 2010

Shopping för ökensommar

Helgen var precis så härlig som den kan vara när sommaren är här. På lördagen gav jag iväg på en hysterisk shoppingrunda. Sommarrean hade börjat och jag hade laddat för att slåss och trängas med en miljon människor i provhyttorna. Det är tyvärr nödvändigt, för nu när det är så varmt att man svettas som ett sprinklersystem dygnet runt så måste garderoben utökas med tunna kläder. Svenska sommarkläder räcker tvärr inte, inte ens ballerinaskor funkar. Fötterna svullnar upp 2 storlekar och blåsorna är lika frekventa som sugmärkena på innanlåren. Jag hittade linnebyxor, piratbyxor, oversize T-shirtar i tunt material och sandaler - tack gode gud...

Och jag hann faktiskt möta Sarah för lunch innan hon åkte tillbaka till Boston! Sarah och jag träffades i Bryssel för en 2-3 år sen när vi råkade vara där samtidigt för en Dave Matthews konsert. Det visade sig att hennes bror Matt, som bodde i Göteborg, kände Erik (eller om det var Costa) via någons väns vän, eller något sånt. Det slutade med att vi 5 tog in på samma hotell och hade en helt underbar långhelg i Bryssel, fullständigt spontant och oväntat. Efter det har vi haft någon sporadisk kontakt på Facebook, men inte mycket. Nu var hon hur som helst i Spanien på semester med sina föräldrar och vi hade en mysig shoppinglunch på Hard Rock Cafe.



Inga kommentarer: