onsdag 3 februari 2010

En vanlig vecka

Jag vet att jag inte skrivit på länge. Den enkla anledningen är att det inte hänt så mycket den senaste veckan. Det har varit jobb, jobb, jobb. Sena kvällar, helgarbete - tydligen normalt för januari enligt mina kollegor. Men man ska inte klaga, jag har ju i alla fall ett jobb som utmanar och pushar mig. Inte så fy skam...

Men jag hade faktiskt en jättetrevlig lördag. Efter att kört lite lådor till mäklarfirman och tvättat bilen så körde jag till La Maquinista, ett stort köpcentrum i utkanten av stan, där jag mötte upp Annika och Ulrika och gick och shoppade. Tre klänningar och ett par skor - för att fira att jag nu har någon att bo med som hjälper till med hyran.

Och på tal om Maria, så är hon hur trevlig som helst. Vi kommer mycket bra överens, verkar ha samma sätt att leva och vi har lätt för att prata. Dessutom är hon så lätt att ha att göra med så ingenting blir något problem. Båda är flexibla, ordningsamma men inte pedantiska, jobbar mycket och förfäras över den spanska ineffektiviteten. Det kommer nog att bli riktigt riktigt bra det här!

Sen igår var jag på IKEA med en kollega efter jobbet. Efter 7 felkörningar och några meter i fel riktning på en enkelriktad väg (vad har spanjorerna emot skyltning?) så hittade vi IKEA i Badalona och fick handlat lite av allt möjligt. Galgar, ljus, kaviar, knäckebröd, skorpor och havrekakor. Kanske inte det mest nödvändiga men det är ju det man gör på IKEA.

Men jag lyckadas i alla fall hålla mig ifrån att köpa godis! Stolt var jag igår när jag kom hem utan vare sig Dajm eller Marabou! Och ångrar mig bittert gör jag idag...

1 kommentar:

rom4in sa...

Hej Elle!
Hoppas att du har det bra för dig i Barcelona.
Jag har hittat ditt blog av en ren slump när jag googlade "Liam Westerberg". En av mina kompis var på sin begravning idag.
Besos
Romain