måndag 25 januari 2010

Vad lite som behövs...

Gud vad jag mår bra just nu. Har haft en sån skitdag. Alldeles för mycket att göra, massa möten som pågick för evigt, kände mig trött, slö, ofräsch och ingenting fungerade. Systemen hängde sig, listan av olästa mail bara ökade, siffrorna stämde inte, inte någon av mina idéer antogs på Brainstorming mötet och när jag presenterade Scandi Retention för Scandi Acquisition för första gången ställde de massa frågor som jag inte kunde svara på.

Så på vägen hem tog jag svängen förbi Corte Inglés och köpte ekologiska nötfärsburgare, sallad, mm och en flaska rödvin. Så nu sitter jag framför datorn, tittar på en roligt avsnitt av Brothers & Sisters, har ätit världens godaste hamburgare och druckit ett stort glas rödvin.

Vad lättuppmuntrad jag är! Tänk om en framtida pojkvän någon gång läser det här. Han kommer aldrig att komma med presenter eller blommor, det räcker med en nyttig hamburgare och ett onyttigt rödvin - och jag blir tillfreds. Billigt och bra!

Visserligen hade jag tänkt att bjuda Maria på ett glas och lära känna henne lite bättre men hon är inte hemma än. Klockan är halv tio och hon sa att hon borde vara hemma tidigast 18 men antagligen en smula senare. Så hon är säkert på jobbet eller handlar mat eller nåt. Vi har bott tillsammans i 2 dagar så det är för tidigt för att skicka ett sms och fråga om hon mår bra, eller hur? Jag har ju inte med det att göra.

Gud jag kommer att bli en hönsmamma...

Inga kommentarer: