Den första kvällen möttes vi av en tysk som pratade norska och som arbetade för Barcelona Relocation Services, företaget som har blivit anlitat av min nya arbetsgivare VistaPrint för att hjälpa mig tillrätta. Han gav mig nycklar till min nya (tillfälliga) lägenhet, förklarade hur allt fungerade, visade var man kunde parkera (ingenstans) och hälsade mig välkommen. Det underlättade ENORMT den första kvällen. Bara tanken på att vi skulle stått där ensamma, förvirrade mitt på gatan... brr... Sen gick vi ut och åt en jättegod middag med Annika! Det var så kul att se henne!
Lördagen gick åt att orientera oss, köra till köpcentret Gran Via 2 för att storhandla, försöka lära mig att köra runt i den här stan (går inte att lära sig) och hälsa på hos Annika. Vet ni, det är ganska svårt att åka och handla när man inte har något alls. Ehh... svartpeppar? Ehh... tvättmedel? Ehh..bröd? Sen på kvällen gjorde pappa och jag oss några bautamackor, satte fram oliver, nötter, öl och whisky – och kollade på film. Det var en riktigt mysig och välförtjänt kväll.
Söndagen gick ungefär likadant. Jag fick ta och packa upp ordentligt, läsa på om VistaPrint, fylla i alla papper, etc. Var mest bara nervös för att bilen stod på gatan där den inte får stå på måndagar och att jag skulle göra bort mig kopiöst på min första dag på jobbet. Tänk om jag sätter mig där det inte finns en stol?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)



Inga kommentarer:
Skicka en kommentar