onsdag 23 september 2009

Farväl

Bye bye Göteborg, bye bye Sverige. Hejdå till Handels, KTB, hyllan och SEB-salen. Hejdå Café Wasa, Nevada, Trädgår’n och 20 kronors-bagutterna i Haga. Adjö Nordstan, Avenyn, Olofshöjd, Viktor Rydberg och partylägenheten på Engelbrektsgatan. Hej då grillning i Slottskogen, promenader och dopp i Härlanda Tjärn, bad i Hovås och skärgårdsfester på Styrsö.

Farväl förfester på Vasagatan 38, filmkvällar på Tegnérsgatan, spelkvällar på Liedstrandsgatan, vin på balkongen på Virginsgatan 7, fantastiska middagar på Marklandsgatan 55, fläskfilé med fetaost på Wingårdsgatan och sist men inte minst; Fjällgatan 3G – nej dit var jag aldrig bjuden... =)

Bye bye Tranquilo, Nivå, Gretas och Mañana. Adios onsdagsölen på Noon, tisdagsquizenPaddingtons, fredags-AW’n på Excet. Farväl partybåten till Kristiansand, Buffy/Förhäxad/HarryPotter-maraton, Call On Me-eran, Baldursson-KickOffer, födelsedagsfest med öltjuvarToro Bravo, spontan hemmafest med 40 pers på 36 kvadrat, brinnande mikrovågsugn och störningsjouren.

Farväl du underbara stad, där jag fick min första polisanmälan, rättegång och dom. Där jag fick den bästa utbildningen och växte mer som människa än vad jag någonsin kommer att göra någon annanstans. Där jag skaffade mitt första jobb, min första bil, min första egna lägenhet. Där jag upplevde min bästa kyss, mitt sämsta ligg, min största hjärtesorg och min fullkomliga lycka. Men störst av allt: där jag fann de bästa vännerna!

Ett kapitel i mitt liv är över. Jag kommer att sakna allt, men jag bär det med mig. Det är helt enkelt dags att gå vidare.
Du vackra och underbara Göteborg, efter 8 år så tar jag av mig hatten för dig, bugar ödmjukast – och tackar för mig.

2 kommentarer:

Lorraine sa...

SHit, vilket liv! Visst är Göteborg en underbar stad, alla kan göra det till sin egen och göra det bästa av all staden har att erbjuda.

Men du? spelkvällar på Liedstrandsgatan? Var och hos vem? DÄr har jag bott ett år 2006-2007!!!

Elle sa...

Hahaha liten stad... Hos en god vän som flyttade dit på senare år, kanske -08 =)