I denna blogg kommer jag att berätta om vad som händer i mitt liv som utvandrare. Jag ska försöka skriva kontinuerligt och berätta om stort och smått, samt lägga upp bilder. Tack Sanna för en grym idé!
Vi börjar historien med min avskedsfest den 19/9 hemma i Göteborg...
Festen var en total succé, i alla fall tyckte jag det. 60 pers kom på middag på Henriksbergs takterass, maten var god, utsikten fantastisk och vännerna oslagbara. Katja, Oscar och Daniel höll underbara tal som fick mig att börja gråta (jag skulle ju inte lipa!). Ola & Co hade köpt 3 CD-skivor med Carola, Nanne och Lena – för att jag skulle ha lite BRA musik med mig i bilen (hrmmm...) Tjejerna hade gjort en jättefin fotobok med bilder från riktiga Göteborgshändelser och ett stort gäng hade gått ihop och köpt mig en TomTom, ”så att du hittar din väg hem”...,
Kommer ni någonsin att förstå hur mycket allt detta betydde för mig? Hur jag för första gången någonsin var helt mållös, hur jag nästan var frustrerad över att det inte fanns några ord som kunde uttrycka hur tacksam jag var över att få ha lärt känna er, hur stolt jag är över att vara er vän och hur ledsen jag var att våra vägar skulle skiljas?! Jag kan bara hoppas, själv plockar jag fram minnet då och då som ett dyrt och ömtåligt smycke – och bara njuter av det.
Sen att Daniel friade till mig i DJ:ns mikrofon mitt på dansgolvet gjorde ju inte kvällen sämre!
Daniel och Hanna har egen allsång under filten, de ville sjunga egna sånger och övrigas skrålande störde...







Inga kommentarer:
Skicka en kommentar