Vilken dag jag har haft! Vaknade kl 13 av att sängen badade i solljus och en armé av småfolk (läs: dagisgrupp) stod och vrålade på gatan. Och ÄNDÅ bara struntade jag i det och somnade om. Då är man trött! Men jag tog mig upp i sittande ställning en halvtimme senare och där har jag sedan stannat hela dagen (med undantag för en sväng till pizzerian och två till toan). Min officiella status är idag: SLÖ
Inte för att det gör något, det är lördag och jag har inget inplanerat. Annika och Ulrika ha inte varit hemma på hela dagen och jag är lite bakis. Det första jag gjorde när jag vaknat var att dra på mig mjukisbyxor, dra ner på hörnet och köpa pizza, chockladkakor, nötblandning, bubbelvatten och coca cola zero. Sen har jag legat i soffan hela dagen och ätit onyttigheter, läst bloggar, plöjt Aftonbladet Klick, läst sportbladet (missade vad som hände när Lagerbäck slutade, var tvungen att uppdatera mig lite) och lyssnat på musik.
Dagens spellista har bestått av Nina Simone, Dusty Springfield, Otis Redding och R.L. Burnside – och jag tror måste säga att Otis vann. Vilken grabb!
Nu får jag snart ta och resa på mig. Tänkte gå med tjejerna på bio och se Millenium 2; Flickan som lekte med elden. Eller som den heter här: La chica que soñaba con una cerilla y un bidón de gasolina (Flickan som drömde om en tändsticka och en dunk bensin). Dessa spanjorer och deras översättningar...
lördag 31 oktober 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Haha, härlig översättning av "Flickan som lekte med elden"
Skicka en kommentar