torsdag 1 oktober 2009

Första veckan

Första veckan på mitt nya jobb är över och jag har en blandad känsla. Det har varit både roligt och skrämmande om vartannat. Första dagen var ju lugn, men andra dagen började med ett veckomöte med min grupp (där en person joinade via videokonferens från Holland). Det var på grekiska!!!! Eller, det kändes så iaf. Jag hade bestämt mig för att ta kommandot med en gång, att vara lyssnande och iakttagande men ändå inte vara rädd för att ställa frågor. Jag boostade mig själv innan jag gick in och sa till mig själv att jag verkligen skulle fråga när det var något jag inte förstod.

HALLÅ?!?!?!

Jag hann inte ens skriva ner mina frågor, så mycket var det! ”Well as you can see in the chart, the CR and the AOV have gone up considerably in the last week but it’s consistent with the YoY growth so were not surprised. As long as the sessions are constant there’s much room for improvement. Please keep in mind that were pushing the congrats and dream sale creatives for the model drop next week, so don’t forget to keep track of your controls everyone!

Ehh… Det var inte riktigt läge att räcka upp handen och saga “Excuse me, but I don’t understand, could you please explain every single word you just said…?

Jesus jag känner mig dum. Eller kanske inte dum, snarare som en person som har tillbringat hela livet med träslöjd för 4:e klassare och sen förväntas bygga Öresundsbron. Skulle ni vilja gå på min bro?!?!?!?! Inte jag heller... Men alla är jättetrevliga och alla säger till mig att det kommer, det kommer. Så jag antar att jag tar det lugnt. Men jag fattar verkligen INGENTING!

Ute med mitt nya team för en torsdagsöl

När Happy Hour med 1€ per öl tar slut om 2 min så gör man så här i Spanien; alla beställer 4 var. When in Rome...

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha gumman! om det är någon som fixar ett sånt möte så är det ju du! skulle lika gärna varit på grekiska och du skulle fixa det med! :) förresten så fick jag en bild ifrån vänner framför mig när jag läste det där. på chandler's jobb har de ju den härliga förkortningen "WENUS" (Weekly Estimated Net Usage Systems. tänk på den! :) PUSS /Karin

Elle sa...

HAHAHAHA! Precis så är det! De förkortar ALLT! Ibland kan jag knappt hålla mig för skratt...
Tack darling! Love you...