Den andra helgen i Fina Lägenheten förgylldes av celebert besök från Moskva. Tessan hade ett par dagar att döda emellan två Moskva-rundor, så istället för att åka hem så kom hon hit. Och det är jag mycket tacksam för! Vi hade jättemysigt! Åt som gudinnor och hade en nästan zen-liknande helg, där vi satt och läste varsin bok i varsitt hörn i soffan och hade blues på i bakgrunden. Till saken hör att både hon och jag var helt slut. Min hjärna hade gått på högvarv och jag kände mig som en urvriden trasa. Och Tessan var helt slutkörd hon också. Så vi tillbringade faktiskt större delen av helgen med att ta det lugnt. Hon anlände sen torsdag och gick och shoppade när jag jobbade på fredagen, sen tog vi bara resten av helgen som den kom.
På lördagen gick vi och shoppade och sen fixade vi världens godaste plockbord till kvällen. Tessan stekte vitlöksfrästa grönsaker. Till det hade vi avocado, getost, manchego-ost, lufttorkad spansk korv, persikor, mörk chocklad, bröd och en flaska cava. SÅÅÅÅÅÅÅ gott! Tyvärr så gjorde denna goda mat att vi somnade och tappade bort tiden totalt, så vi kom jättesent till Annikas födelsedagsfirande. Men vi hann iaf dit! Det var så himla kul att träffa några av Annikas vänner, de verkar verkligen jättetrevliga! Jag hoppas att jag också kan lära känna dem med tiden.
Sedan lärde vi oss en värdefull läxa på söndagen. I Spanien är man ute mycket senare än i Sverige så du dricker liksom aktivt fram till kl 5. I Spanien är drinkarna mycket starkare än i Sverige där man mäter en 4a eller en 6a med mätglas. Här har du 3-5 cm kvar i glaset för att hälla på din cola, efter att rom och is är i. I Spanien är allting mycket billigare, så du häller i dig dessa starka drinkar utan att riktigt bry dig om att det skulle kosta mycket.
Slutsats?
I Spanien är baksmällorna mycket mycket jävligare än i Sverige.
Sen försov sig Tessan på måndagen, hon behövde åka kl 6 för att hinna med sitt flyg. Vi vaknade kl 6 av att taxin som vi beställt står och ringer på porttelefonen... Vi fick be honom vänta medan hon gick upp och gjorde sig i ordning och packade. Men jag har inte hört av Tessan sen hon åkte så jag antar att hon kom med flyget!
måndag 5 oktober 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar