Igår var en rolig kväll. Det började med Halloween-fest på jobbet. De dekorerade en yta med spök- och monstertema, och sen satte festen igång vid 18 (som råkade vara bredvid mitt skrivbord så det var lite svårt att avsluta mitt jobb). Vi drack cava och hade tävling i vem som kunde skapa den läskigaste pumpan på 20 min. Alla skar munnar och ögon så att pumpafrönen flög, vi satte på falska röda ögonglober och dränkte den i låtsasblod. Sen printade vi en stor bild på en kyrkogård och satte vår pumpa på den så att vi fick en miljö Och min grupp vann!! På måndag ska vi få vårt pris, jag hoppas på löneförhöjning men gissar på en pumpa eller nåt.
Sen åkte jag hem för att duscha av mig låtsasblodet och gick sen ut igen för att möta upp en vän från Handels som var i stan. Jag har inte sett Michael på 6 år, så det var verkligen skitkul att se honom igen! Jag var visserligen väldigt sen till vårt möte, jag var tydligen fullare än vad jag trodde efter vårt cavaintag på jobbet, så jag satte mig på fel metro på vägen hem och åkte 2 hållplatser innan jag upptäckte att jag var på åt fel håll...
Sen mötte vi också upp en dansk kollega Christian som hade en kompis som sökte någonstans att bo. Eftersom jag kommer att ha ett rum till uthyrning så ville jag träffa henne, Anne-Sofie, så att vi kunde se om vi klickade. Och det gjorde vi! Tror jag i alla fall, vi ska ses imorgon igen under lite nyktrare omständigheter och prata mer. Men jag har en bra magkänsla, hon är 31 år, grafisk designer, blivit arbetslös nyligen pga krisen och tänkte använda avgångsvederlaget för att plugga spanska i 3 månader för att sen backpacka i Guatemala. Så det är inte en permanent lösning, men det är definitivt en bra start!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Perfekt, det ger dig tre månader för att hitta den perfekta inneboende. Och tills dess har du en trevlig dansk hos dig.
Skicka en kommentar