Äntligen fick jag tillbaka min bil! Efter mer än två veckor så verkar verkstadsgubben ha antingen hittat felet eller gett upp. Båda gångerna den har gått sönder så har det varit en säkring som har gått men gubben kunde inte klura ut som orsakade kortslutningen.
Nu ringde han och sa att han hade hittat en kabel i underredet som låg fel, så att när bilen rörde sig så kunde kabeln komma åt metallhöljet och orsaka en kortslutning. Han verkade själv inte helt övertygad om att det var grundorsaken till kortslutningarna, så jag är lite skeptisk. Risken är överhängande att den ska gå sönder igen. Lika bra att mentalt förbereda mig på att det ska hända igen.
Men KIA har i alla fall överträffat alla mina förväntningar. Fixat bärgningsbil trots röda dagar, hållt kontakten med mig genom hela processen, erbjudit gratis hyrbil, etc. Och det har inte kostat mig ett öre. Heja KIA!
fredag 15 januari 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar