Det var lite tråkigt inför nyår för jag skulle få fint besök i form av Henke (Hallsberg) och hans tjej. Men han ringde dagen innan avresan och berättade att han inte kunde komma. Han låg på sjukhus då hans nyopererade diskbråck hade gått åt helvete igen. Stackarn...
Så jag tog mig själv hem till Annika och Ulrika där de hade pyntat hela lägenheten hur fin som helst. Vi var kanske 10 pers som var bjudna på knytkalas. I vanlig ordning fanns det mat till ett helt kompani och sprit till ett regemente. Det måste ha blivit massor över.
Vi åt våra 12 vindruvor på de 12 klockslagen som man ska göra här nere (vilket är JÄKLIGT svårt - försök själv stoppa i dig 12 stora vindruvor på 12 sekunder), skålade i cava och åt massa god mat. Det var i huvusak Ulrikas kille Carlos och hans kompisar som hade kommit, skittrevliga hela bunten. Någon hade tagit med sig en rysk kvinna som inte ville äte utan bara dricka - så hon blev snorfull och visade trosorna...
Efter tolvslaget gick jag hem till några kollegor som hade fest och bor precis bredvid. Där var också full rulle, även om folk började se lite trötta ut. En kollega, Phil, kom precis tillbaka till festen efter att ha följt två tjejkompisar hem där de hade blivit överfallna, nedslagna och rånade på öppen välbefolkad gata. Trevligt... De hade alla klarat sig utan allvarliga skador, men flickorna hade blivit av med sina handväskor. Phil verkade dock på glatt humör ändå, jag gissar att det var cavan som talade. Han var nog ganska skärrad innerst inne. Jäkligt läskigt sånt där, man måste verkligen alltid vara på sin vakt.
Hur som helst så blev till slut utslängda ur festen då lägenhetsinnehavarna ville sova. Då gick jag och en kompis som hade följt med tillbaka till Annika och Ulrika, men där höll det också på att ta slut. Så jag letade reda på en taxi och var hemma vid 6 på morgonen.
Händelserik nyårsafton!
lördag 2 januari 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)









1 kommentar:
Jag, Malin & Gunar åt också vindruvor. Inte helt lätt som du sa... Hoppas på ett år med mycket cash nu ;)
Skicka en kommentar