måndag 11 januari 2010

Sniglar

Den roliga veckan fortsatte med besök av min uppsatspartner Andreas och hans flickvän Marie. Planen var att gå på en blueskonsert med några kollegor till mig på fredagen, men biljetterna var slutsålda så vi kom inte in. Istället tog vi följe med Ingrid och hennes pojkvän Jay och åt middag på La Bella Napoli, en italiensk restaurang.

Tydligen är det ett populärt ställe för spelarna i Barca, för det satt foton på väggarna med många av spelarna tillsammans med servitörerna. Till och med Zlatan var på ett foto och såg ut att ha kul. Tyvärr så var han inte på restaurangen samma kväll som vi. Men å andra sidan, vad skulle jag gjort? Ropat "Hela Malmö" eller "Go Rosengård" på grov skånska? Nej, jag hade nog bara tittat, viskat och pekat, feg som man är...

På lördagen fyllde Arnaud 29 år. Han är en god vän till Annika och Ulrika och vi gick alla ut och åt katalanska tapas, inklusive sniglar (isch...) Jag provade en för sakens skull, men det var faktiskt inte god. Om man dränkte den i aioli var den okej, men då kunde jag ju lika gärna hålla mig till aiolin...

Hela glada gänget på Arnauds födelsedag


De beryktade sniglarna


Fotobevis på att Annika åt en.


Även Arnaud fick en snigel


Paolo och Alberto tävlade däremot om vem som kunde äta flest


Jag och den ljuvliga Donatella

Inga kommentarer: