Det har varit en spännande tid de senaste veckorna på jobbet. Vi har haft brainstorming kring den nya marknadsplanen och jag har blivit "ägare" till ett projekt, som de kallar det här. Jag ska, under de närmaste 3-6 månaderna vara ansvarig för "New product launches and predictive modeling within retention marketing".
Enkelt uttryckt så handlar det om att var kontaktperson gentemot produktavdelningen och styra upp kundanpassade erbjudande med analytikerna. Så att vi kan skicka ut nya produkterbjudande på rätt sätt i hela Europa för att sedan kunna analysera kundbeteendet och skapa modeller för köpbeteende. Då kan vi sedan skicka rätt erbjudande till rätt person och slipper skicka allt till alla.
Det är ett perfekt projekt för dels tycker jag det verkar kul, dels är det en grym lärdom att ha med sig och dels är det ett projekt som min buddy var ansvarig för under förra marknadsplanen. Det innebär ju att strukturen redan är satt och jag har någon att rådfråga när jag inte förstår.
Sen är det spännande omorganisationer på gång också i företaget som kommer att involvera mig med, men det är för tidigt att berätta något om det än.
Det är så kul att de litar så pass mycket på mig nu att jag får sidoprojekt. Mitt dagliga arbete med marknadskampanjerna kan jag nu så pass bra att jag har tid för mer jobb. Vilken skillnad från november-december när jag jobbade 12 timmar om dagen bara för att klara det dagliga!
tisdag 19 januari 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar