söndag 17 januari 2010

En härlig dag!

Ingrid och jag hade en sån härlig dag igår! Förra veckan var det massa fest och restaurangbesök och nästa vecka är det företagets årliga jättefest så denna helgen tog vi det lugnt. På kvällen lagade vi mat hemma hos mig och spelade spel. Men först på dagen så körde vi ut till ett naturområde lite utanför stan och gick en långpromenad.

När jag har gått längs vandringsleder hemma så följer man en viss färg beroende på hur långt man vill gå. En mil, 5 km, osv. Här följer man tydligen spår efter hur länge man vill vara ute, 30 min, 45 min, 1h 15 min, osv. Ingrid och jag följde 1h 15 min leden och det var SÅ SKÖNT!

Jag har nog kommit till en ny insikt om mig själv. Efter 29 år har jag insett att jag behöver natur och öppna ytor i mitt liv. Känslan när vi kom ur stan var liksom fysisk, det var inte bara bättre luft, det kändes som att jag kunde andas lättare. Min bröstkorg liksom öppnade sig och jag andades bättre än jag har gjort sen jag kom ner. Who knew? Jag menar, jag säger inte att jag är någon skogsmulle direkt, men jag känner mig faktiskt lättare om hjärtat efter att ha varit ute i naturen.

Vi hittade en liten bergskälla med vatten som, enligt en gubbe med hund, man kunde dricka. Vi var lite skeptiska eftersom där satt en skylt där det stod att de INTE garanterade att vattnet var drickbart. Dessutom var röret rostigt. Men va fan, om gubben med hunden säger att går bra så måste man ju bara försöka. Så vi drack.

Och jag lever än.

Två flickor i naturen


Ingrid fyller vattenflaskan med det tvivelaktiga källvattnet


Stannade vid en utkikspunkt på vägen tillbaka


Och ja, det var lite för kallt för att vara utan tjocktröja.

Inga kommentarer: