onsdag 23 december 2009

Åkarpsbrudarna samlas

Kors i taket, himlen har fallit, helvetet frös över, nålen i höstacken är hittad och räven raskade över isen - för första gången på kanske 10 år lyckades vi samla alla Åkarpstjejerna på en och samma kväll! Ett mirakel! Passande så här i juletider...

Malin, Tove, Johanna, Anna D, Anna J, Sandra, Lisa och jag var bjudna på middag hemma hos Malena i hennes nya fina lägenhet i Lund. Hon hade lagat sagolik god mat och jag hade med mig vin. Tänkte att två boxar skulle räcka eftersom det var en arbetskväll men icke... Skrattade så jag hade ont i magen, tittade på foton, "kommer du ihåg...", "vad hände med honom...", etc. Malenas toyboy Gustav kom hem lagom för att höra alla gamla bajshistorier. Vet inte om han fattade särskilt mycket tycke för oss som grupp - och jag kan väl knappt klandra honom - men han var i alla fall hur trevlig som helst och inte alls så toyboyig som våra fördomsfyllda sinnen kunde ha tänkats tro =)

Då vinet var gott, sällskapet underbart och natten bara barn - så kunde man ju räkna ut med lilltån vad som skulle hända; utgång. För de som inte skulle arbeta dagen efter, hade barn som väntade eller redan var hemma med sin snygga man - så fanns det bara ett alternativ. Vi skulle ut. Jag protesterade å det vildaste, "det är ju en dag imorgon också", säger mitt mogna jag. Men av någon konstig anledning som jag aldrig riktigt fattade så tryckte jag på Malmö istället för Åkarp när jag skulle köpa pågatågsbiljett. Så då kunde jag inte låta den förgås utan hängde med Malin och Anna D in till Malmö, där vi hamnade på Crown tillsammans med övriga tisdagsfyllekajor från region Skåne. Dansade tills det stängde i våra snö- och gummistövlar. Flirtade, dissade, drinkade, dansade - hade så kul som en kväll bara kan bli när den är helt oplanerad!

Så tack flickor för en fantastisk kväll och speciellt till Malle som anordnade alltihop! Jag är så ofantligt glad att vi fortfarande har så bra och avspänd kontakt. Jag ser fram emot många fler roliga reunions under alla år som kommer!






1 kommentar:

Malena sa...

Bilderna kommer på facebook vilken sekund som helst! Och Gustav hälsar att han hade fantastiskt kul! Puss vännen