Vad gör familjen Forseth när det är vitt ute för första gången på ett antal år? Jo, vi går ut och leker i snön! Eller snarare, fotar i snön. Hela familjen pulsar ut i trädgården, sjunker ner till knäna. Pappa riggar stativet, sätter på självutlösaren, springer allt vad han har för att hinna fram till sin familj innan kortet tas. Eftersom han springer i en halvbåge för att inte förstöra den orörda snön på kortet så tar det 5 omtagningar innan han hinner fram utan att se ut som Linus på Linjen. Vi skrattar så vi nästan gråter.
Det kliar i fingarna på mig att starta snöbollskrig. Peter är ett så lockande mål, shit vad kul det skulle vara att sätta en rätt i bakhuvudet. Men eftersom Peter är både längre, större och starkare än jag så stoppar rent självbevarelsedrift mig. Det blir några halvmesiga kast åt hans håll medan jag fnittrar hysteriskt, som för att visa honom att jag är busig men att jag inte vågar på riktigt. Han inser att jag inte är någon värdig konkurrent utan skrattar bara åt mig. Kanske lika bra, jag har inte blivit mulad på säkert 15 år och är ganska nöjd med den sviten.
Jag älskar en vit vinter och jag älskar min familj!
Det var snö i Skåne!
Hur vackert som helst.
Dammen var djupt begravd...
...och Peter hade lite svårt att ta sig till jobbet.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar