måndag 28 december 2009

Kallt!

Tillbaka i Barcelona efter julen fick jag en otrevlig överraskning. Lägenheten var iskall, vilket inte är så konstigt eftersom jag hade stängt av gasen för att kunna spara medan jag var borta. Det som var otrevligt var när den inte kom igång igen utan bara blinkade "error". Utan gas har jag ingen värme i elementen eller varmvatten i kranarna. Mindre kul en söndagkväll i mellandagarna.

Som tur är så hände ju exakt samma sak för en månad sen så den här gången blev jag inte ställd utan visste precis vad jag skulle göra. Jag ringde gasbolaget och bad dem skicka en tekniker, de har 3-timmarsgaranti trots att det är helg. Räkningen får fan gå till mäklarfirman som hela tiden påstår att det är en ny gaspanna med garanti trots att har gått sönder 2 gånger på 1 månad.

Teknikern ringde faktiskt efter en stund och guidade mig hur man skulle öka trycket i gaspannan, det var tydligen det som var fel (precis som förra gången). Så nu vet jag hur man gör om det händer igen, även om det är lite läskigt att pilla med tryck och gas.

Inga kommentarer: