De lottade också ut ett pris bland dem som hade rekommenderat någon till en tjänst och personen i fråga hade blivit anställd. I vanliga fall så får man 1200 € om man skickar in någon man känners CV till HR och den personen får jobbet. Men man blir också antagen till lotteriet som hålls varje år. Och i år var det en holländsk kollega som är ganska nyanställd som vann. Han fick en gratis flygresa för två vart han vill i Europa. Inte så dumt!
Sen har vi också ett lotteri som de gör varje år där de anställda själva bidrar med priserna. Priserna var middagar, smycken, hotellkuponger, evenemangsbiljetter, spa, motorcykelutflykt, cavakväll, mm - saker som de anställda själva eller i grupp har betalat för. Sen får man köpa biljetter och lägga i de olika lådorna, man väljer själv vilka prisers lådor man vill lägga sina namnmärkta lotter i. Alla intäkter går sedan till en lokal välgörenhetsorganisation. Dessutom så gick Vistaprint ut med att de skulle dubblera summan och skänka sin halva till Haiti.
Det stora priset var det som Barcelonachefen hade lagt dit, vilket var en veckas vistelse för 4 pers i en lyxlägenhet på Costa Brava. Och gissa vem som vann?!?!?! JAG VANN!!!!!!!!!!! Bland 150 pers så drogs mitt namn!! Helt otroligt.
Tyvärr så blev det ett litet missförstånd för när chefen drog vinstlotten, så drog han först en där någon hade glömt att skriva sitt namn. Självklart drog han då en till där det stod Elisabeth. Men det visade sig sen att Caroline, en kollega på min avdelning, hade den första biljetten. Hon och hennes pojkvän hade köpt så många biljetter så att Jon, den ansvariga för lotteriet, hade informerat dem om att de inte behövde skriva sitt namn på allihop, utan han hade deras namn antecknade på deras nummerserie. Det var inte sant, man måste skriva sitt namn, annars förlorar man sin biljett. Men det hade Caroline ingen chans att veta.
Så hon kommer fram till mig efter middagen när alla står runt mig för att gratulera och berättar att det faktiskt var hon som vann. Snacka om bitterljuv vinst, jag kände mig skyldig trots att jag inte hade gjort något fel. Och hennes pojkvän var på mig hela kvällen och förklarade att jag ju egentligen inte hade vunnit. För att inte tala om deras ansiktsuttryck när de fick reda på att jag hade lagt i 7 biljetter för 5 €. De hade lagt i för 60 €...
Jag vet inte hur vi ska lösa det. Jon som hade gjort misstaget sa att vi fick dela på vinsten. Men det känns ju halvkul att åka tillsammans med Caroline och hennes pojkvän samt någon vän till mig. Men vi pratade om att kanske dela på veckan istället och åka 3-4 dagar var. Och ska jag vara helt ärlig så känns inte det så illa med tanke på att man måste ta ut semesterdagar för det här. Man har ju inte så många semesterdagar så att ta en hel vecka...
Äsch, jag vann i alla fall!!!
Kvällen fortsatte sen som en lång dröm. Jag hade höga klackar, glittrig klänning, fjäderboa runt halsen, drink i handen, skrattade hela tiden och gick och knep folk i baken. Inga chefer dock, som tur var. Men jag får väl bjuda på det, där fanns andra som var fan så mycket fullare.
När stället stängde så hamnade jag i en taxi med tre kollegor och befann mig plötsligt på en bögklubb. Så klart. Elle på en bögklubb med glitterklänning och fjäderboa och fullirullan - ja ni kan ju tänka er. Helt plötsligt stängde det stället också och vi skulle hem. Jag tog en taxi halvvägs, sen hoppade jag av och gick resten. Jag skulle gå av mig fyllan fick jag för mig. Hittade ett nattöppet café (eller morgonöppet?) och köpte en baguette. Vinglade hem, åt och kom i säng kl 8 på morgonen.
Vilken natt!
Sabine min högsta chef i Retention och Jörgen, högsta chefen i Scandi team kör en dance battle i ringens mitt









2 kommentarer:
Vilken pingla, lika vacker som alltid! kram Sanna
Tack gumman! Men inte lika snygg som du!
Skicka en kommentar