Då jag inte hade kört bilen på hela semester tänkte jag ta bilen till jobbet ett par dagar. Det är ändå så lite trafik nu i mellandagarna. Sagt och gjort, jag går till garaget, plockar ut bilen, på med radion, solen skiner härligt morgonsken, jag älskar verkligen att köra, åker ett par gator medan jag titttar på alla morgonpigga och så plötsligt... putt putt putt host alla lampor lyser... död.
Va faaaaaan?!
Den var ju sönder bara för 3 veckor sen! Den här gången var jag helt med på noterna och plockade upp garantiboken och ringde KIA Sweden Assistans. De skulle skicka en bärgningsbil så jag köpte en dagstidning och satte mig och åt frukost på ett kafé. Det tog väl ungefär 2,5 timme för bärgningsbilen att dyka upp, vilket var lika lång tid som det tog för mig att tyda hela dagstidningen pärm till pärm.
Tillbaks till samma verkstadsgubbe som bara suckade, men skulle höra av sig när han hittat felet. Antar att jag får vänta till efter nyårshelgen... Suck... Hoppas han lagar den på riktigt den här gången och inte bara fejkar, vilket är vad han verkar ha gjort hittills.
PS. Sen en lustig sak, killen som körde bärgningsbilen skjutsade mig till jobbet. Han var väldigt frågande till vad jag gjorde i Spanien. Jag berättade att jag hade fått ett jobb, kört ner från Sverige, skaffat mig en lägenhet, etc. Hans ögonbryn åkte högre och högre upp för varje mening. Till slut frågar han lite försynt;
"Men vad tycker din man om det här?"
"Jag är inte gift", säger jag varpå killen utbrister:
"Nej jag tänkte väl det! En make skulle ju aldrig gått med på det du håller på med!"
Ehh... Jag bara nickade lite och tänkte för mitt stilla sinne att neandertalare finns det minsann överallt. Killen fortsatte rabbla om mina livsval, han var tydligt förvånad. Enligt honom var ju Spanien ett skitland som ingen ville bo i frivilligt, han själv sket minsann fullständigt i ärlighet och uppförande för de gjorde alla andra. Lika bra att skita i andra innan de sket i dig. Och han antog att jag fick jävligt bra betalt för mitt jobb för annars skulle jag ju stannat hemma.
"Men men, har man så där jävla mycket pengar antar jag att man kan göra vad som helst", säger han med en axelryckning.
Charmknutte...
Hur om helst släpper han mig och kör vidare med bilen mot verkstaden. En halvtimme senare får jag ett sms från okänt nummer där det står: "Bilen är på verkstaden nu, om du vill ta en kopp kaffe?"
Behöver jag säga att jag inte svarade...
onsdag 30 december 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)


1 kommentar:
Hahaha, vilken charmig en!
Skicka en kommentar