Helgen var verkligen lyckad! Visserligen var jag hemma sjuk i fredags, vaknade i gryningen med en fullständigt förblindande huvudvärk. Kunde inte röra mig, sova, se ordentligt - det tog en halvtimme innan jag lyckades ta mig upp för att ta en huvudvärkstablett. Det blev bättre under dagen med kroppen full av mediciner, men huvudet satt fortfarande i ett skruvstäd och jag fick jobba hemifrån den dagen.
Men sen på lördagen var vi på calcotada. Sen körde vi tillbaka till stan, lämnade bilen i garaget och gick på en kollegas födelsedagsfest som hölls i en holländsk bar från kl 15 och framåt. Efter kanske 5 timmar i baren där vi drack kanna efter kanna med sangria de cava (mums!!) så åkte vi till en annan kollegas inflyttningsfest. Kvällen slutade hemma hos honom kanske kl 4 på morgonen - duktigt trött! Huvudvärk, calcotada, fest, mer fest - fantastisk helg!
På söndagen var jag desto segare men jag lyckades ändå ta mig samman och städa lägenheten, svara på lite email, stryka ett berg av tvätt och lite annat smått och gott. Åh vad gott jag mådde när jag gick och lade mig! Inte bara hade jag varit duktig och gjort nyttiga saker - men jag hade också haft riktigt kul och träffat folk och skaffat vänner.
Hoppas alla helger kan bli såna!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)



Inga kommentarer:
Skicka en kommentar