onsdag 17 mars 2010

Spontanitet

En sak som jag verkligen älskar med det här landet och folket som bor här är denna spontanitet. Till exempel i måndags hade jag tänkt att uträtta några ärenden efter jobbet, men eftersom det var fint väder som bestämde Sandra, Emma och jag oss för att promenera in till stan längs med strandpromenaden. En trekvart senare var vi alldeles för sugna på en drink för att uträtta ärenden.

Vi tog ett par mojitos på en bar (då vi inte fick komma in på champagnerian eftersom Emma hade sin cykel med sig). Emma var tvungen att gå, men Sandra och jag mötte upp hennes pojkvän för middag. Vi hade den helt klart bästa sushin i stan! Och med ett fantastiskt vitt vin! (Visserligen kostade middagen 90€ för 3 pers vilket är lite mycket för en måndag men det är tyvärr Bcn i ett nötskal).

Men bara sådär! En utekväll en tråkig måndag! Vi var hemma vid 23 så det var ingen vild kväll, det handlade bara om att följa sin instinkt och inte gå hem när man inte kände för det bara för det var måndag. Så som vi gör hemma i Sverige. Hur ofta går man ut en måndag utan att planera ens 5 min i förväg?

Sånt är livet varje dag här.

Inga kommentarer: