Ja då var istiden över. Solen skiner som vanligt och saker är tillbaka till det normala. Men det ligger faktiskt fortfarande snö lite här och var. I skuggiga hörnor och innegårdar.
Men det var tydligen mycket värre lite norr om Barcelona. Söte Gaz och hennes pojkvän var här i helgen och hälsade på och de hade tydligen fastnat i 12 timmar på flygbussen till Girona. Den ska i vanliga fall ta 1,5 timme. Att sitta så i 12 timmar utan mat, dryck eller toa är ju mindre kul. De hade till slut anlänt till en avstängd flygplats där de fick sova på golvet för att sen åka tillbaka till Barcelona. De ska nu stanna i 3 dagar extra innan nästa RyanAir flyg går. Äventyr, äventyr!
Om ni tittar noga mellan stängerna så ser ni granntanten nere på innegården som sopar bort snö. Hon hade snö nog att fylla kanske 2 kastruller - men sopa skulle hon! Kanske den spanska varianten för att gå ut och skotta snö...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar