Vad duktig jag har varit denna helgen! Då fredagens fest inte blev av för min del och jag somnade kl 21, så vaknade jag såklart totalt utvilad ganska tidigt på lördagen. Så jag passade på att utnyttja helgen så mycket jag kunde, nu när jag inte var bakis och utarbetad för en gångs skull.
På lördagen gick jag och shoppade. Kvartalsbonusen har ju kommit så det var dags att utnyttja den! Och gudarna ska veta att det var mycket jag behövde. Båda mina jeans hade hål i grenen, mina leggings hade cigarettbrännhål (det var inte jag) och mina underlinnen var helt noppriga. Så jag köpte allt detta, det enda som jag inte hann med var vårskor. Men det får bli nästa runda.
Sen åkte Ingrid, Jay och jag till IKEA på lördagkvällen. Eftersom alla affärer, inklusive IKEA, är stängda i Spanien på söndagar så är IKEA en mardöm på lördagar. Familjer vallfärdar dit för att äta köttbullar, det är som när svenskarna går på badhus med barnen. Förra gången Ingrid och jag åkte tog det 7 timmar! En halvtimme bara i bilkö utanför för att ta sig in i garaget. Så mycket folk och vagnar att det inte gick att röra sig därinne. Så den här gången åkte vi kl 20 på kvällen, då det stänger 22, och det var mycket bättre. Jag köpte en hallspegel och kökshyllor som vi har velat ha ett tag men inte haft råd med. Kvällen avslutades här hemma med pizza och ett par flaskor rödvin, med Ingrid och hennes Jay samt Maria och hennes David.
På söndagen monterade jag upp mina möbler, vaxade benen och andra områden, gjorde manikyr och pedikyr, fixade saker för Fridas möhippa som kommer i påsk - och en massa andra nyttiga grejer. Det var så skönt att ha en hel helg där jag faktiskt fick gjort en massa! Och inte bara låg och pillade mig i naveln eller var ute och rände.
Kände mig riktigt nöjd, trots att jag hade missat festen i fredags!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar