måndag 22 mars 2010

Andorra

Jag har haft en underbar helg! Sandra, hennes Oscar, Emma och jag körde upp till Andorra i fredags och kom tillbaka igår kväll. Egentligen var jag tveksam till att åka, jag hade inte råd. Men de hittade ett superbilligt hotell som gav oss 2 nätter, frukost, middag och liftpass för 2 dagar för 120€, så jag bestämde mig för att unna mig det. Jag äter hellre nudlar de följande veckorna och följer med mina nya vänner så att jag kan få lite bättre socialt liv. Plus att jag fick åka skidor!

Det var underbart att få stå på ett par skidor igen! Jag var ringrostig till tusen eftersom jag inte åkt på flera år. Mina skidkläder var för små och knallröda så jag såg ut som en korsning mellan en prinskorv med tajt skinn och en pölse! Mina muskler var totalt förtvinade efter att inte varit i en skidbacke eller ett gym på flera år. Men kul var det! Efter en dag i backen så tog jag mig ner i svart backe! Dock något bredbent och långsamt, men ändå.

Vi använde solstick faktor 50 men jag ser ändå ut som en panda med illrött ansikte och vita ringar runt ögonen... Ja ja, det förvinner väl hoppas jag. Så idag sitter jag här med ömmande muskler och rödbränt ansikte. Men vilken härlig känsla det är!


Underbar middag på fredagen med massor av mat och vin!


Har ni nånsin sett så stora pizzor?!


Första ölstoppet, kanske vid kl 12 på lördagen.


Sen kom cavastopp några timmar senare. Här sitter jag utanför isigloo-baren och förklarar för Sandra hur man trycker på knappen på kameran.


Halva nöjet med att åka skidor är att ta välförtjänta pauser!


Den mycket lilla huvudstaden Andorra La Vella var fylld med neonskyltar över alla sina skattefria affärer.


Lördagen avslutades på Buda Bar med jordgubbsmojitos.


Skål på Oscar och mig!


Om ni tittar riktigt noga så ser ni att Oscar åker i full fart baklänges, Sandra är på väg att vända i farten hon med och Emma kommer längs bak. De var ganska duktiga med andra ord... Jag lyckades faktiskt vända i farten ett par gånger jag med, fast inte hälften så snabbt och med benen spretade åt alla håll...


Sandra och jag i liften.


Sista ölpausen på söndagen. Nu hade även Rong joinat oss för ett par åk, han var där med sina vänner. Solen strålade på förmiddagarna, fast det mulnade på på eftermiddagarna. Tyvärr gjorde solen snön rätt ordentligt slaskig, men på morgnarna och förmiddagarna fick vi in några härliga åk.

1 kommentar:

Anna J sa...

Åhh vad härligt!