tisdag 2 mars 2010

Julbelysning

Den här helgen har jag inte gjort ett skvatt. Vi tog några öl efter jobbet i fredags, men sen har jag bara varit hemma. Har haft halsmandlar stora som pingisbollar ett par dar, så det kändes bäst. Speciellt efter Kakas och Malenas besök så kändes det OK att ha en lugn helg.

Jag tittade igenom hela TV-serien "Himlen kan vänta" som ligger på SVT Play fram tills den 6e mars. Ni vet den där om 5 svenskar som blir diagnosticerade med en dödlig sjukdom som man sen får följa under en tid. Vilken serie! Jag grät och skrattade om vartannat. Har ni inte sett så rekommenderar jag den verkligen!

Sen var Maria (min roommate) och hennes katalanska pojkvän David hos oss i helgen. Så David lekte karlakarl och programmerade våra TV-kanaler, satte upp hyllor, drog ut spikar och borrade hål. Maria och jag stog bakom och funderade om han inte skulle höja hyllan en centimeter. Och kanske två cm åt höger? Nej, prova tillbaka igen. Hmmm... Den kanske var bättre där den var från början...
Att han inte bad oss flyga och fara...

Sen gjorde vi något riktigt bra också: vi tog ner juldekorationerna! Det var ändå 28:e februari så det fick liksom vara dags. Men jag saknar dem redan, allt är så fint med alla ljus. Önskar man kunde ha juleljus hela året runt. Eller, det kan man ju - men då blir ju liksom inte julen nåt speciellt. Nej, lagom är nog bäst.

Förresten så ha solen kommit. Våren knackar lite försynt på dörren, jag hade solbrillor på mig på vägen till jobbet i morse. Och när det är soligt och ljust känns det liksom lite fel med en adventstjärna i fönstret...


Inga kommentarer: