Jag tror vi åt tapas nästan varje kväll och ändå åt vi inte samma sak två gånger (nästan, patatas bravas är svårt att undgå). Malena älskade Boquerones in Vinaigre, mina älskade småfiskar i vinäger som både jag och min familj tycker så mycket om. Hon köpte till och med sig en konserv hem. Bra smak har hon den där tjejen!
På lördagkvällen var vi på Camp Nou och såg fotboll och sen gick vi ut. Vi hade inte tänkt att festa, vi skulle bara äta middag och kanske ta en drink. Vi hade ju varit på stan sen kl 11 på förmiddagen. Så vi bestämde oss för att inte få ågren om vi gick hem tidigt och att inte stressa över vad vi missade - vi hade haft en så bra dag och det var ju en dag imorgon också.
Ja just det... Vi kom väl hem vid 5 eller nåt tror jag, efter att ha lämnat lägenheten kl 11 på förmiddagen. Elle troll-hår och Malena fett-lugg skakade sina lurviga tills de blev utslängda... Vi var nog ingen vacker syn efter en hel dag på bussflaket - men kul hade vi!
Ja det var verkligen en riktigt kul långhelg, hoppas vi kan göra om det snart. Men herrejesenens vad pank jag blev. Snacka om att suga på ramarna efter det. Det här med besök kostar pengar, helt klart. Jag får passa mig så att jag inte spenderar tusenlappar varje gång jag har besök - då kommer jag aldrig på fötter igen. Men det är så svårt att hålla igen, allting är så kul och gott och värt pengarna. Kommer bli riktigt svårt att lära sig att leva med tajta medel igen...
Förresten så slog det mig efter att Malena hade åkt att jag inte hade kallt henne för Malle på hela helgen (tror jag). Om jag har förstått henne rätt så var jag den sista av det gamla gänget som fortfarande kallade henne för det. It's the end of an era...
Efter flera timmar på bussflaket värmde vi oss i älvskogen med varsitt glas cava. Tanten som skulle ta vårt foto höll först på att fota sin egen mage, hon förstod inte vad som var bak och fram på kameran. När hennes man då stoppar henne och skrockande mumlar om något om fruntimmer och teknik medan han tar över kameran - försöker sedan fota medan han håller den upp och ner. Det är därför vi ser så glada ut.


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar