Det var underbart att få stå på ett par skidor igen! Jag var ringrostig till tusen eftersom jag inte åkt på flera år. Mina skidkläder var för små och knallröda så jag såg ut som en korsning mellan en prinskorv med tajt skinn och en pölse! Mina muskler var totalt förtvinade efter att inte varit i en skidbacke eller ett gym på flera år. Men kul var det! Efter en dag i backen så tog jag mig ner i svart backe! Dock något bredbent och långsamt, men ändå.
Vi använde solstick faktor 50 men jag ser ändå ut som en panda med illrött ansikte och vita ringar runt ögonen... Ja ja, det förvinner väl hoppas jag. Så idag sitter jag här med ömmande muskler och rödbränt ansikte. Men vilken härlig känsla det är!
Sen kom cavastopp några timmar senare. Här sitter jag utanför isigloo-baren och förklarar för Sandra hur man trycker på knappen på kameran.
Den mycket lilla huvudstaden Andorra La Vella var fylld med neonskyltar över alla sina skattefria affärer.
Om ni tittar riktigt noga så ser ni att Oscar åker i full fart baklänges, Sandra är på väg att vända i farten hon med och Emma kommer längs bak. De var ganska duktiga med andra ord... Jag lyckades faktiskt vända i farten ett par gånger jag med, fast inte hälften så snabbt och med benen spretade åt alla håll...
Sista ölpausen på söndagen. Nu hade även Rong joinat oss för ett par åk, han var där med sina vänner. Solen strålade på förmiddagarna, fast det mulnade på på eftermiddagarna. Tyvärr gjorde solen snön rätt ordentligt slaskig, men på morgnarna och förmiddagarna fick vi in några härliga åk.






1 kommentar:
Åhh vad härligt!
Skicka en kommentar